Retur och garanti

Kundservice

Retur av produkter

Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss och få pengarna tillbaka.

För att returnera en produkt:

  1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess förpackning. Stäng paketet noggrant
  2. Kontakta vår kundtjänst för adressering
  3. Lämna in paketet på ett Postnord-ombud
  4. Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet.

Vi står ej för kostnaden av returnerade paket.

OBS! Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror kommer till oss.

Om produkten är skadad kan du alltid kontakta oss via vårt kontaktformulär.

365 dagars returrätt vid obruten förpackning

När du handlar hos Notestore har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 365 dagar och få produkten återbetald.

Du har alltså rätt att skicka tillbaka en vara upp till 365 dagar efter ditt köp, så länge produkten inte är skadad och ligger i oöppnad originalförpackning. Produkter utan förpackning kan också returneras inom 365 dagar så länge alla etiketter, klistermärken, o.s.v. är intakta och fortfarande sitter fast på produkten. Varan måste returneras i samma skick som du fått den och får inte ha använts.

Reklamation

När du handlar hos Notestore har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundservice. Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi har mottagit och registrerat den defekta produkten på vårt lager.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av Notestore. Beroende på situationen kan du erbjudas en ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.