Köpvillkor

Kundservice

Följande köpvillkor gäller för försäljning av anteckningsböcker och annan lös egendom (nedan kallade produkterna) av Notestore Sverige, (nedan kallat Notestore), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Notestore . Vid försäljning till konsument tillämpar Notestore de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Notestore nätbutik (www.notestore.se) kallas nedan notestore.se.

Allmänt

Notestore.se säljer anteckningsböcker via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.notestore.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta kundservice på info@notestore.se eller genom hemsidans kontaktformulär. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.
Rabattkoder kan endast användas enskilt, ej i kombination med varandra.

Notestore levererar inte utanför Sverige.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

Alla betalningssätt hanteras av Klarna.

Notestore garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på Notstore.se är säkra. Notestore erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Notestore hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kunden kan endast handla med kort utställda inom Norden.

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Integritetspolicy

1. Allmänt

Denna policy avser integritet och beskriver hur Notestore Sverige, e-post: dataskydd@notestore.se, samlar in, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter.

Integritetspolicyn gäller när Notestore tillhandahåller tjänster och produkter såsom t.ex. när du handlar hos oss på Notestore, har kontakt med vår kundservice eller besöker våra webbplatser.

Med integritetspolicyn vill vi att du skall kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss samt visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

2. Personuppgiftsansvarig

Notestore är personuppgiftsansvarig för att Notestores behandling av dina personuppgifter sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

E-post: dataskydd@notestore.se

3. När behandlar vi personuppgifter?

När du besöker vår webbsida, handlar hos oss, prenumererar på nyhetsbrevet eller kontaktar vår kundservice behöver vi samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar in denna information för att kunna erbjuda den service och funktionalitet som förväntas och för att kunna fullgöra vår del av t.ex. ett köpeavtal.

4. Vilka personuppgifter behandlar vi? 

Vår datapolicy innebär att vi sparar och hanterar så lite av dina uppgifter som möjligt. Det betyder att vi bara använder de uppgifter som är nödvändiga för att bearbeta din beställning och upprätthålla kommunikationen med dig.

Personuppgifter vi samlar in för dig som är kund är följande:

  • Namn
  • Adress (leverans- och räkningsadress)
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Kundnummer
  • Köphistorik
  • IP-adress och information om användning av webbplatsen
  • Personuppgifter som du anger vid kontakt med Notestore, t.ex. med kundservice

För att kunna bearbeta din beställning fullständigt överlämnar vi dina uppgifter till våra samarbetspartner, t.ex. Postnord och PayPal.

När du besöker vår hemsida sparar vi följande uppgifter av administrativa och tekniska skäl: typ och version av använd webbläsare, datum och tid för besöket och din IP-adress. Dessa uppgifter blir anonymiserade och används för vår statistik och för att vi ska kunna förbättra vår internet- och onlinetjänst. De anonymiserade uppgifterna separeras från dina personliga uppgifter, sparas i ett säkert system och kan inte kopplas till en specifik person. Detta innebär att dina personliga uppgifter alltid förblir skyddade.

5. Sammanställning av personuppgiftshantering:

5.1. Hantera beställning inklusive notiser och efterföljande support

Exempel: För att leverera, erbjuda betal- och lev.- alternativ, hantera reklamations- och garantiärenden, besvara frågor
Rättslig grund: Fullgörande av avtal om köp
Lagringstid: 3 år efter genomfört köp

Typ av personuppgifter:

  • Namn, adress, e post, telefonnummer
  • Orderinformation
  • Leveransinformation
  • Betalinformation
  • Andra personuppgifter som lämnas vid kontakt med oss

5.2. Fullföljande av lagkrav

Exempel: Garantiåtaganden, konsumentlagstiftning, produktsäkerhet, bokföring
Rättslig grund: Fullgörande av rättslig förpliktelse
Lagringstid: Så länge som tillämplig lag kräver, t.ex. 7 år enligt bokföringslagen

Typ av personuppgifter:

  • Namn, adress, e post, telefonnummer
  • Orderinformation
  • Leveransinformation
  • Betalinformation

5.3. Marknadsföring av produkter och tjänster

Exempel: Skicka relevanta erbjudanden via e post eller SMS på liknande produkter och tjänster, visa produktrekommendationer, genomföra kampanjer och events mot visst kundsegment
Rättslig grund: Fullgörande av avtal om köp och samtycke
Lagringstid: 12 månader efter genomfört köp eller tills samtycket återkallas

Typ av personuppgifter:

  • Namn, adress, e post, telefonnummer
  • Orderinformation
  • Leveransinformation
  • Användning av webbplats
  • Andra personuppgifter som lämnas vid kontakt med oss

5.4. Utveckling av företagets tjänster och produkter, och analyser av kundkollektivet i stort

Exempel: Analyser av användarupplevelse, analyser av sortiment
Rättslig grund: Berättigat intresse
Lagringstid: 3 år efter genomfört köp

Typ av personuppgifter:

  • Namn, adress, e post, telefonnummer
  • Orderinformation
  • Leveransinformation
  • Betalinformation
  • Användning av webbplats

5.5. Förhindrande av missbruk av tjänst och stävjande av brott

Exempel: Förhindra bedrägerier, förhindra olovlig åtkomst till konton
Rättslig grund: Fullgörande av rättslig förpliktelse alt. berättigat intresse 
Lagringstid: Så länge som tillämplig lag kräver

Typ av personuppgifter:

  • Namn, adress, e post, telefonnummer
  • Orderinformation
  • Leveransinformation
  • Betalinformation

6. Hur länge sparas personuppgifterna?

Notestore sparar endast personuppgifterna så länge det är berättigat av ändamålet. Hur lång tid detta är kan variera beroende på typ av personuppgift och ändamål. Se punkt 7 för mer detaljer.

7. Hur skyddas personuppgifterna?

Notestore har vidtagit alla nödvändiga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och du kan känna dig helt trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Vi hindrar otillbörlig åtkomst, spridning och förändring, bl.a. genom att spara personuppgifter i databaser som är skyddade genom behörighetsstyrning och brandvägg. Vid kommunikation kring dina personuppgifter till partners finns alltid personuppgiftbiträdesavtal i grunden och kommunikationen är krypterad.

8. Lämnas personuppgifterna ut till någon?

Notestore lämnar bara ut dina personuppgifter till nödvändiga samarbetspartners eller koncernbolag med personuppgiftsbiträdesavtal. Exempel på samarbetspartners är bolag som utför tjänster för Notestores räkning inom t.ex. leverans, betalning och kommunikation. Dessa samarbetspartners hanterar endast dina personuppgifter i syfte att se till att vi fullföljer våra åtaganden enligt rättslig förpliktelse, fullgörande av avtal om köp eller samtycke.

Notestore kan också komma att lämna ut dina personuppgifter om det följer av lagkrav eller krav från myndighet, om det handlar om att säkerställa Notestores rättsliga intressen eller för att upptäcka eller förebygga bedrägerier eller andra säkerhetsfrågor.

Om någon av Notestores leverantörer eller samarbetspartners befinner sig utanför EU/EES kan Notestore komma att överföra dina personuppgifter dit. Om personuppgifter överförs till något land utanför EU/EES, kommer
Notestore att vidta de åtgärder som krävs för att överföra personuppgifter till länder utanför EU/EES på ett lagligt sätt.

Saknas tillstånd för att sälja dina personuppgifter till tredje part kommer så inte att ske.

9. Vilka rättigheter har du?

Du kan alltid kontakta oss om du vill bli informerad om vilka personuppgifter vi sparar om dig, eller om du vill korrigera felaktigheter eller radera dessa uppgifter. Vi kommer även på din begäran eller på eget initiativ att rätta, avidentifiera, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga eller ofullständiga.

Du har även rätt att begära följande:

Tillgång till dina personuppgifter:

Det innebär att du har rätt att begära ett registerutdrag över den behandling som vi genomför avseende dina personuppgifter. Du har även rätt att få en kopia av de personuppgifter som behandlas. Du har rätt att genom en skriftligt undertecknad ansökan erhålla ett registerutdrag från Notestore om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare uppgifterna har lämnats eller ska lämnas ut. Du har även rätt att i registerutdraget få information om var uppgifterna har hämtats ifrån om personuppgifterna inte har samlats in från dig, förekomsten av automatiserat beslutsfattande (inklusive profilering) samt den förutsedda period under vilken uppgifterna kommer att lagras eller kriterierna som används för att fastställa denna period. Du har vidare rätt att i registerutdraget få information om dina övriga rättigheter som anges i denna punkt.

Rättelse av dina personuppgifter:

På din begäran kommer vi att så snabbt som möjligt rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig.

Radering av dina personuppgifter:

På din begäran tar vi bort de personuppgifter vi behandlar om dig om de ej behövs längre för de ändamål de samlades in för. Om det finns lagkrav på behandlingen av dina personuppgifter kommer vi avsluta behandlingen av uppgifterna för andra ändamål än att följa lagstiftningen, exempelvis bokförings- och skattelagstiftningen.

Begränsning av behandling av dina personuppgifter:

På din begäran begränsar vi vår behandling av dina personuppgifter till vissa avgränsade ändamål.

Du har rätt till dataportabilitet, det innebär att under vissa förutsättningar har du rätt att få ut och överföra dina personuppgifter i ett strukturerat och allmänt format till en annan personuppgiftsansvarig.

Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandlingen som utförs med intresseavvägning som ändamål. Vid invändning mot sådan behandling kommer vi enbart fortsätta att behandla de personuppgifter om det finns berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen.

Vid behandling för direkt marknadsföring har du alltid rätt att invända mot sådan behandling genom att skicka ett mejl till dataskydd@notestore.se. När vi mottagit din invändning kommer vi att upphöra att behandla dina personuppgifter för sådant marknadsföringsändamål. Det finns också alltid möjlighet att tacka nej till fortsatt marknadsföring i alla våra utskick.
Du har även rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen.

10. Cookies 

Notestore använder cookies på webbplatserna, mer information hittar du i vår cookiepolicy.

11. Ändringar i integritetspolicyn

Vi förbehåller oss rätten till att ändra våra dataskyddsförklaringar ifall det skulle bli nödvändigt p.g.a. ny teknologi. Var god säkerställ att du har den mest aktuella versionen. Ifall vi ändrar grundläggande paragrafer i denna dataskyddsförklaring kommer vi att gå ut med information om detta på vår hemsida.

12. Kontaktuppgifter

Alla intresserade och besökare på vår hemsida når oss med frågor om dataskydd på följande adress:

E-post: dataskydd@notestore.se

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, såsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Notestore.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Notestore kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 3-5 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, räknat från dagen efter du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

Postpaket

Leverans till din brevlåda – Postnord (49 kr)
Försändelsen anländer till din brevlåda. Är försändelsen för stor kan den levereras till ditt närmaste ombud. Paket som hamnar hos ombud ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Transportansvar 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Notestores kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Notestore.

Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 199 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Retur och garanti

Retur av produkter

Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss och få pengarna tillbaka.

För att returnera en produkt:

  1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess förpackning. Stäng paketet noggrant
  2. Kontakta vår kundtjänst för adressering
  3. Lämna in paketet på ett Postnord-ombud
  4. Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet

Vi står ej för kostnaden av returnerade paket.

OBS! Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror kommer till oss.

Om produkten är skadad kan du alltid kontakta oss via vårt kontaktformulär.

30 dagars returrätt vid obruten förpackning

När du handlar hos Notestore har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 30 dagar och få produkten återbetald.

Du har alltså rätt att skicka tillbaka en vara upp till 30 dagar efter ditt köp, så länge produkten inte är skadad och ligger i oöppnad originalförpackning. Varan måste returneras i samma skick som du fått den och får inte ha använts.

Reklamation

När du handlar hos Notestore har du 6 månaders reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundservice. Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi har mottagit och registrerat den defekta produkten på vårt lager.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av Notestore. Beroende på situationen kan du erbjudas en ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Notestore befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Notestores tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundservice via e-post alternativt genom kontaktformuläret. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Kundservice

E-post: info@notestore.se
Kontaktformulär

Org. nr: 9006164587

Sörskogsvägen 5, 749 51 Grillby